Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti
The development of Czech-German cooperation in pre-schools: the road to its origins, the current situation and possible future
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81636Identifikátory
SIS: 137525
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmidrkal, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Česko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studien
Katedra / ústav / klinika
Katedra německých a rakouských studií
Datum obhajoby
1. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Česká republika, Spolková republika Německo, Česko-německá deklarace, spolupráce, vzdělávání, Mateřské školy, Tandem, Česko-německý fond budoucnostiKlíčová slova (anglicky)
Czech Republic, Federal Republic of Germany, Czech-German Declaration, partnership, education, kindergarten, Tandem, Czech-German Future FundPředkládaná práce Vývoj česko-německé spolupráce na poli mateřských škol: cesta k jejímu vzniku, současná situace a možný přesah do budoucnosti se zaměřuje primárně na předškolní vzdělávání a jeho spojitost s vývojem česko-německé spolupráce. Jejím cílem je nejprve stručně vylíčit společnou česko-německou historii a stěžejní události, které vedly k formování česko-německé spolupráce. Po krátkém historickém exkurzu představí autorka předškolního vzdělávání v rámci Evropy pro lepší pochopení kontextu celé práce. Vzdělávání a hlavně to předškolní nabývá na významu a je v současné době hodně diskutovaným nadnárodním tématem. Tato kapitola by měla objasnit důležitost tohoto vzdělávání pro vzájemnou česko-německou spolupráci. V rámci této kapitoly budou také představeny a porovnány vzdělávací systémy obou zemí. Poslední nejobsáhlejší kapitola detailně pojednává o činnosti Koordinačního centra česko-německých výměn mládeže Tandem, kde přiblížení jeho činností je jedním z hlavních cílů práce.
The proposed thesis 'The development of Czech-German cooperation in pre-schools: the road to its origins, the current situation and possible future' focuses primarily on the preschool education and its connection with the Czech-German cooperation. Initially, the goal is to briefly present the common Czech-German history and the key events that resulted in the cooperation between both countries. After a brief sidestep into history author introduces preschool education in Europe to achieve a better understanding of the context of this thesis. Education, especially the preschool one, is gaining importance and is currently a debated topic on multinational levels. This chapter should explain the importance of pre-school education for the mutual Czech-German cooperation. Within this chapter author will also introduce and compare the educational systems of both participating countries. The last and most extensive chapter introduces the activities of the Czech-German Youth Exchange Coordination Centre Tandem in detail and the insight into its activities form the main goal of this thesis.