Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality
Media image of changes at Wencelslas square in the conzext of urbanism and architectuaral quality
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81573Identifikátory
SIS: 148759
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
masová media, architektura, urbanismus, Václavské náměstí, veřejný prostorKlíčová slova (anglicky)
mass media, architecture, urbanism, Wenceslas Square, public spaceHlavním cílem diplomové práce Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality je analyzovat mediální pokrytí důležitých architektonických a urbanistických změn Václavského náměstí mezi lety 1997 a 2015. Dvě hlavní témata vybraná pro analýzu jsou revitalizace Václavského náměstí a stavba paláce Euro. Účelem analýzy je odpovědět na otázku: "Mají čtenáři všeobecně zaměřených periodik přístup k objektivním informacím o architektonických a urbanistických tématech?" Abych tuto otázku zodpověděl a potvrdil, že jsou mediální obsahy nezaujaté a objektivní, použiji kvantitativní obsahovou analýzu. Poté budeme mít možnost říci, že v případě Prahy jsou nebo nejsou architektonická témata dostatečně pokrytá a čtenáři mají nebo nemají šanci utvářet vlastní názory.
Primary objective of master's thesis named Media image of changes at Wenceslas Square in the context of urbanism and architectural quality is to analyse the media coverage of important architectural and urban changes of Wenceslas Square between 1997 and 2015. The two main topics chosen for the analysis are the Revitalisation of Wenceslas Square and the development of Euro Palace. The purpose of the analysis is to answer the following question: "Do readers of generally oriented periodicals have an access to objective information about architectural and urban projects?" I will apply a quantitative content analysis to answer this question and prove that media contents are unbiased. After that, we would be able to say in case of Prague the architectural topics are covered enough and readers have a chance to form their own opinions or not.