Anarchismus v arabské literatuře: radikální myšlení a jeho vliv na vývoj umění a literatury v Egyptě a Sýrii v první polovině 20. století
Anarchism in Arab literature: Radical Thought and its Influence on Art and Literature in Egypt and Syria in the First half of 20th Century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80877Identifikátory
SIS: 113323
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bielický, Viktor
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Arabistika - Rumunština
Katedra / ústav / klinika
Ústav Blízkého východu a Afriky
Datum obhajoby
4. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sýrie, Egypt, radikální levice, anarchismus, arabská literatura, socialismus, surrealismus, první polovina 20. století, arabská obrodaKlíčová slova (anglicky)
Syria, Egypt, radical left, anarchism, arabic literature, socialism, surrealism, first half of 20th centrury, Arab renaissancePředkládaná práce se zabývá vznikem a vývojem radikálního myšlení v Sýrii a Egyptě v první polovině 20. století a jeho interakcí s uměním a literaturou. Především se zaměřuje na vztah radikální levice a arabské obrody a na kontiunuitu tohoto myšlení ve vymezeném prostoru v první polovině 20. století. Dále setato práce zaměřuje na společné body radikálního směru arabské obrodys egyptským surrealistickým hnutím ve 30. a 40. letech 20. století. V závěru práce jsou tyto body zasazeny do širšího kulturně-literárního kontextu.
The presented work is focused on the birth and evolution of radical thought in Syria and Egypt during the first half of 20th centrury and especially on it's interaction with art and literature. First of all it's focus is on the relation of Arab renaissance and radical left ideas and continuity of this thought in region under the study in the first half of 20th centrury. This work is as well focused on the common grounds of radical trends in Arab renaissance with Egyptian surrealist movement of the 30's and 40's. To this movement is dedicated final part of this work.