Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu
How to re-design the Teacher and the Student - Contemporary Fashion Design into Art Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80861Identifikátory
SIS: 130822
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Velíšek, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
19. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Žák, škola, výtvarná výchova, oděvní design, design, brikoláž, pedagogické dílo, DIY, časopis o módě, blog o módě, výzkumKlíčová slova (anglicky)
Student, school, art education, fashion design, design, bricolage, pedagogical work, DIY, fashion magazin, fashion blog, researchv českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi.
in english: Richterová, L. How to re-design the Teacher and the Student (Contemporary Fashion Design into Art Education) [Diploma thesis] Prague 2015 - Charles University, Faculty of Educatin, Department of Art Education, 73 pages. (Attachements: 13 files) The diploma thesis bears character of a reflective study, based on the principles of participative research, research by A/R/Tography method and pedagogical action research according to the methodology of Marie Fulková. With respect to the results of a previous bachelor thesis, the author turns attention to the subject of re-design as a possible solution to diverse intricacies occuring in school environment. The author also looks critically at contemporary DIY methods often used in arts education. The thesis also describes a re-design of a clothing artifact "Dinosaurs", an original work by the author, and reflections on realized didactic complexes, that are thematically bounded by the diploma thesis' assignment and elaboration. The aim of the diploma thesis is to map issues of re-design with focus to apparel, its didactic transformation and verification of practical functionality of the resulting didactic complex.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Designové metody českých UX designérů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTsitova, Darya (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 8. 6. 2020(in English): The diploma thesis deals with the use of design methods among Czech UX designers in the design of web and mobile applications. The aim of this work is to find out and critically describe how Czech UX designers ... -
Konceptuální tendence v současném českém designu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějková, Kamila (Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2. 9. 2014Konceptuální tendence v současném českém designu Kamila Matějková Anotace Diplomová práce se zabývá konceptuálními tendencemi objevujícími se v současné české designérské tvorbě a snaží se je zasadit do historického a ... -
Teorie současného web designu a její aplikace při návrhu responsivních www stránek
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFerenc, Jakub (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 7. 9. 2015Teoretickou analýzou jsme k web designu přistoupili jako k digitálnímu, designovému oboru, který je inherentně kreativní. Proto jej analyzujeme na základě teorií kreativity, designu a nových médií. Demystifikujeme ...