dc.contributor.advisor | Jančaříková, Kateřina | |
dc.creator | Kralertová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T20:58:55Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T20:58:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80776 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this bachelor's thesis is animal phobias in pre-school children. In the theoretical part, general information about the topic is provided, including theoretical findings about phobias, the way animals influence children and children's estrangement from nature. The theoretical part also focuses on types of education available to prevent this problem. The practical part describes activities focusing on prevention of animal phobias (and fear) as well as on their identification and therapy. In the research part, general attitude of children to pre-selected animals is identified and certain tendencies in their popularity is revealed. An analysis is then performed to determine how this relationship is influenced by the children's age and gender and by the kindergarten in which they are educated (standard or ecologically oriented kindergarten). Key words phobias, specific phobias, animal phobias, biophobia, biophilia, pre-school child, kindergarten, zootherapy, environmental education, forest kindergarten, estrangement from nature | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | fobie | cs_CZ |
dc.subject | fobie ze psů | cs_CZ |
dc.subject | zooterapie | cs_CZ |
dc.subject | cansiterapie | cs_CZ |
dc.subject | behaviorální terapie | cs_CZ |
dc.subject | předškolní dítě | cs_CZ |
dc.subject | phobia | en_US |
dc.subject | phobia of dogs | en_US |
dc.subject | animal assisted therapy | en_US |
dc.subject | canistherapy | en_US |
dc.subject | behavioral therapy | en_US |
dc.subject | preschool child | en_US |
dc.title | Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 160185 | |
dc.title.translated | Phobia of animals in pre-school children | en_US |
dc.contributor.referee | Mazáčová, Nataša | |
dc.identifier.aleph | 002102117 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this bachelor's thesis is animal phobias in pre-school children. In the theoretical part, general information about the topic is provided, including theoretical findings about phobias, the way animals influence children and children's estrangement from nature. The theoretical part also focuses on types of education available to prevent this problem. The practical part describes activities focusing on prevention of animal phobias (and fear) as well as on their identification and therapy. In the research part, general attitude of children to pre-selected animals is identified and certain tendencies in their popularity is revealed. An analysis is then performed to determine how this relationship is influenced by the children's age and gender and by the kindergarten in which they are educated (standard or ecologically oriented kindergarten). Key words phobias, specific phobias, animal phobias, biophobia, biophilia, pre-school child, kindergarten, zootherapy, environmental education, forest kindergarten, estrangement from nature | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021021170106986 | |