Švédský vzdělávací systém a vzdělávání imigrantů
Swedish education system and education of immigrants
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80665Identifikátory
SIS: 168337
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Young, Mitchell
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra německých a rakouských studií
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
imigranti, Švédsko, vzdělávací systém, povinná školní docházka, integraceKlíčová slova (anglicky)
immigrants, Sweden, education system, compulsory education, integrationŠvédsko je již tradičně vnímáno jako stát s otevřenou imigrační politikou, proto se stává častým cílem neevropských imigrantů. Kvůli tomu musí čelit vysokému podílu přistěhovalců na celkovém složení obyvatelstva a pokusit se o co nejhomogennější společnost, čemuž může výrazně pomoci povinné základní vzdělávání. Práce má prostřednictvím analýzy vzdělávacího systému a jeho dokumentů, společně s pohledem na současnou situaci v reálu, pomoci pochopit nejen základní myšlenky v oblasti vzdělávání imigrantů, ale také důsledky, které s sebou odlišná edukace žáků bez znalosti švédštiny přináší, a posoudit, zda jsou všechny prvky jejich vzdělávání opravdu pouze integrační či nikoli.
Due to open immigration policy Sweden is often target destination of non-European immigrants. Because of that Sweden has to force high share number of immigrants in composition of inhabitants and try to make as homogeneous population as possible, which can be noticeably supported by compulsory education. By way of analysis of education system and its documents as well as insight into contemporary situation, this study should help to understand not only the basic ideas of immigrant education, but also consequences, which are brought by dissimilar education of pupils without knowledge of Swedish language, and consider whether all components of that education are of integration or not.