Práce s Čapkovou Noetickou trilogií na SŠ
Work with Čapek's Noetic trilogy on the high school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80525Identifiers
Study Information System: 148547
Collections
- Kvalifikační práce [18637]
Author
Advisor
Referee
Peterka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Karel Čapek, vzdělávací obsah, vzdělávací cíl, didaktická transformaceKeywords (English)
Karel Čapek, educational contents, educational goal, didactical transformationDiplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Karla Čapka ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, v reflexích hodnotím jejich průběh a naplnění cílů.
Graduation thesis conserns possibilites of working with Karel Čapek's work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Source publications for proposed activities are Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them. In reflections I evaluate the process, reaching goals.