Mořský mikrosvět: komplexní projekt ve výuce geologie a biologie pro gymnázia
Marine microorganisms: the complex project in the learning for geology and biology at grammar schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80375Identifikátory
SIS: 159407
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějka, Dobroslav
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav geologie a paleontologie
Datum obhajoby
8. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mikrofosilie, mořský ekosystém, projektové vyučováníPráce se zabývá modifikací profesionálních mikroskopovacích metod pro potřeby školní výuky. Je zde laboratorně zpracován vzorek miocenního stáří s mikrofosiliemi z mořského prostředí karpatské předhlubně. Byla vytvořena příručka pro učitele, kde je poskytnut detailní návod od vyhledání vhodné lokality, přes odběr vzorku, po jeho zpracování a následné pozorování. Jednotlivé nalezené skupiny mikrofosilií jsou stručně charakterizovány. Postup je vhodně upraven pro uskutečnění laboratorního cvičení s prvky badatelsky orientované výuky ve školním prostředí. Zároveň je toto téma začleněno do Rámcových vzdělávacích programů a do vybraného vzorku učebnic. Klíčová slova: laboratorní práce, mikrofosilie, miocén, baden, karpatská předhlubeň, příručka pro učitele, badatelsky orientovaná výuka
This thesis deals with modifications of professional microscopic methods for classroom use. There is a laboratory prepared sample Miocene age with marine microfossils of the Carpathian Foredeep. It was created manual for teachers, where is provided detailed instructions from finding a suitable locality, through sample collection, after their processing, and consequent observations. Each founded microfossil group is briefly characterised. The proces is properly modificate for realization of laboratories with elements of inquiry- based instruction at schools. At least this topic is incorporated in Framework Education Programmes and selected sample of textbooks. Key words: laboratories, microfossils, Miocene, badenian, Carpathian Foredeep, manual for teachers, inquiry-based instruction