dc.contributor.advisor | Topolovská, Tereza | |
dc.creator | Hobbs, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T17:37:00Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T17:37:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79869 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá dva romány, které vypráví o aféře mezi učitelkou a žákem: Zápisky o skandálu od Zoë Heller a Tampa od Alissy Nutting. V teoretické části nastiňuji problematiku žen-pachatelek sexuálních trestných činů, erotických preferencí určitých věkových skupin, sexuálního zneužívání dětí a sexuálních prohřešků pedagogů. V praktické části pak zjišťuji, do jaké míry literární ztvárnění odpovídá odborným poznatkům prezentovaným v teoretické části. Navzdory tomu, že se oba příběhy na první pohled navzájem velmi liší, oba vykazují mnohé paralely ke skutečným případům sexuálních prohřešků pedagogů. Největší rozdíl mezi romány spočívá v tom, jak přistupují k genderovým stereotypům. Ačkoliv Zápisky o skandálu připouští alternativní výklad, stereotypy jsou v nich víceméně potvrzeny, zatímco Tampa aktivně usiluje o jejich vymýcení. KLÍČOVÁ SLOVA pachatelky sexuálních trestných činů, sexuální zneužívání dětí, sexuální prohřešky pedagogů, hebefilie, stereotypy, anglická literatura, americká literatura | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master thesis examines two novels which depict affairs between female teachers and male secondary school students: Notes on a Scandal by Zoë Heller and Tampa by Alissa Nutting. In the theoretical part, female sex offenders, erotic age-preferences, child sexual abuse, and educator sexual misconduct are discussed. In the practical part, the two novels are analyzed in relation to the scholarly findings presented in the theoretical part. Despite the great differences between the two fictional depictions of educator sexual misconduct, both novels contain numerous parallels to real cases. The most notable difference between them is their approach to gender stereotypes. Although Notes on a Scandal allows an alternative reading, it more or less reinforces stereotypes, while Tampa has the clear objective to conquer them. KEYWORDS female sex offenders, child sexual abuse, educator sexual misconduct, hebephilia, stereotypes, English literature, American literature | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | pachatelky sexuálních trestných činů | cs_CZ |
dc.subject | sexuální zneužívání dětí | cs_CZ |
dc.subject | sexuální prohřešky pedagogů | cs_CZ |
dc.subject | hebefilie | cs_CZ |
dc.subject | stereotypy | cs_CZ |
dc.subject | anglická literatura | cs_CZ |
dc.subject | americká literatura | cs_CZ |
dc.subject | female sex offenders | en_US |
dc.subject | child sexual abuse | en_US |
dc.subject | educator sexual misconduct | en_US |
dc.subject | hebephilia | en_US |
dc.subject | stereotypes | en_US |
dc.subject | English literature | en_US |
dc.subject | American literature | en_US |
dc.title | Literary Depictions of Affairs between Female Teachers and Male Secondary School Students | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-11 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 158593 | |
dc.title.translated | Literární ztvárnění aféry mezi učitelkou a žákem | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Chalupský, Petr | |
dc.identifier.aleph | 002026952 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá dva romány, které vypráví o aféře mezi učitelkou a žákem: Zápisky o skandálu od Zoë Heller a Tampa od Alissy Nutting. V teoretické části nastiňuji problematiku žen-pachatelek sexuálních trestných činů, erotických preferencí určitých věkových skupin, sexuálního zneužívání dětí a sexuálních prohřešků pedagogů. V praktické části pak zjišťuji, do jaké míry literární ztvárnění odpovídá odborným poznatkům prezentovaným v teoretické části. Navzdory tomu, že se oba příběhy na první pohled navzájem velmi liší, oba vykazují mnohé paralely ke skutečným případům sexuálních prohřešků pedagogů. Největší rozdíl mezi romány spočívá v tom, jak přistupují k genderovým stereotypům. Ačkoliv Zápisky o skandálu připouští alternativní výklad, stereotypy jsou v nich víceméně potvrzeny, zatímco Tampa aktivně usiluje o jejich vymýcení. KLÍČOVÁ SLOVA pachatelky sexuálních trestných činů, sexuální zneužívání dětí, sexuální prohřešky pedagogů, hebefilie, stereotypy, anglická literatura, americká literatura | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master thesis examines two novels which depict affairs between female teachers and male secondary school students: Notes on a Scandal by Zoë Heller and Tampa by Alissa Nutting. In the theoretical part, female sex offenders, erotic age-preferences, child sexual abuse, and educator sexual misconduct are discussed. In the practical part, the two novels are analyzed in relation to the scholarly findings presented in the theoretical part. Despite the great differences between the two fictional depictions of educator sexual misconduct, both novels contain numerous parallels to real cases. The most notable difference between them is their approach to gender stereotypes. Although Notes on a Scandal allows an alternative reading, it more or less reinforces stereotypes, while Tampa has the clear objective to conquer them. KEYWORDS female sex offenders, child sexual abuse, educator sexual misconduct, hebephilia, stereotypes, English literature, American literature | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020269520106986 | |