Zobrazit minimální záznam

Literární ztvárnění aféry mezi učitelkou a žákem
dc.contributor.advisorTopolovská, Tereza
dc.creatorHobbs, Denisa
dc.date.accessioned2017-06-01T17:37:00Z
dc.date.available2017-06-01T17:37:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79869
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá dva romány, které vypráví o aféře mezi učitelkou a žákem: Zápisky o skandálu od Zoë Heller a Tampa od Alissy Nutting. V teoretické části nastiňuji problematiku žen-pachatelek sexuálních trestných činů, erotických preferencí určitých věkových skupin, sexuálního zneužívání dětí a sexuálních prohřešků pedagogů. V praktické části pak zjišťuji, do jaké míry literární ztvárnění odpovídá odborným poznatkům prezentovaným v teoretické části. Navzdory tomu, že se oba příběhy na první pohled navzájem velmi liší, oba vykazují mnohé paralely ke skutečným případům sexuálních prohřešků pedagogů. Největší rozdíl mezi romány spočívá v tom, jak přistupují k genderovým stereotypům. Ačkoliv Zápisky o skandálu připouští alternativní výklad, stereotypy jsou v nich víceméně potvrzeny, zatímco Tampa aktivně usiluje o jejich vymýcení. KLÍČOVÁ SLOVA pachatelky sexuálních trestných činů, sexuální zneužívání dětí, sexuální prohřešky pedagogů, hebefilie, stereotypy, anglická literatura, americká literaturacs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis examines two novels which depict affairs between female teachers and male secondary school students: Notes on a Scandal by Zoë Heller and Tampa by Alissa Nutting. In the theoretical part, female sex offenders, erotic age-preferences, child sexual abuse, and educator sexual misconduct are discussed. In the practical part, the two novels are analyzed in relation to the scholarly findings presented in the theoretical part. Despite the great differences between the two fictional depictions of educator sexual misconduct, both novels contain numerous parallels to real cases. The most notable difference between them is their approach to gender stereotypes. Although Notes on a Scandal allows an alternative reading, it more or less reinforces stereotypes, while Tampa has the clear objective to conquer them. KEYWORDS female sex offenders, child sexual abuse, educator sexual misconduct, hebephilia, stereotypes, English literature, American literatureen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpachatelky sexuálních trestných činůcs_CZ
dc.subjectsexuální zneužívání dětícs_CZ
dc.subjectsexuální prohřešky pedagogůcs_CZ
dc.subjecthebefiliecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectanglická literaturacs_CZ
dc.subjectamerická literaturacs_CZ
dc.subjectfemale sex offendersen_US
dc.subjectchild sexual abuseen_US
dc.subjecteducator sexual misconducten_US
dc.subjecthebephiliaen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectEnglish literatureen_US
dc.subjectAmerican literatureen_US
dc.titleLiterary Depictions of Affairs between Female Teachers and Male Secondary School Studentsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId158593
dc.title.translatedLiterární ztvárnění aféry mezi učitelkou a žákemcs_CZ
dc.contributor.refereeChalupský, Petr
dc.identifier.aleph002026952
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá dva romány, které vypráví o aféře mezi učitelkou a žákem: Zápisky o skandálu od Zoë Heller a Tampa od Alissy Nutting. V teoretické části nastiňuji problematiku žen-pachatelek sexuálních trestných činů, erotických preferencí určitých věkových skupin, sexuálního zneužívání dětí a sexuálních prohřešků pedagogů. V praktické části pak zjišťuji, do jaké míry literární ztvárnění odpovídá odborným poznatkům prezentovaným v teoretické části. Navzdory tomu, že se oba příběhy na první pohled navzájem velmi liší, oba vykazují mnohé paralely ke skutečným případům sexuálních prohřešků pedagogů. Největší rozdíl mezi romány spočívá v tom, jak přistupují k genderovým stereotypům. Ačkoliv Zápisky o skandálu připouští alternativní výklad, stereotypy jsou v nich víceméně potvrzeny, zatímco Tampa aktivně usiluje o jejich vymýcení. KLÍČOVÁ SLOVA pachatelky sexuálních trestných činů, sexuální zneužívání dětí, sexuální prohřešky pedagogů, hebefilie, stereotypy, anglická literatura, americká literaturacs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis examines two novels which depict affairs between female teachers and male secondary school students: Notes on a Scandal by Zoë Heller and Tampa by Alissa Nutting. In the theoretical part, female sex offenders, erotic age-preferences, child sexual abuse, and educator sexual misconduct are discussed. In the practical part, the two novels are analyzed in relation to the scholarly findings presented in the theoretical part. Despite the great differences between the two fictional depictions of educator sexual misconduct, both novels contain numerous parallels to real cases. The most notable difference between them is their approach to gender stereotypes. Although Notes on a Scandal allows an alternative reading, it more or less reinforces stereotypes, while Tampa has the clear objective to conquer them. KEYWORDS female sex offenders, child sexual abuse, educator sexual misconduct, hebephilia, stereotypes, English literature, American literatureen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020269520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV