Vývoj infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizace metod prevence na ZŠ
Development of HIV / AIDS in the Czech Republic and optimization methods of prevention in primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79784Identifikátory
SIS: 134085
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
projekty podpory zdraví, prevence, HIV, AIDS, výchova ke zdravíKlíčová slova (anglicky)
health promotion project, prevention, HIV, AIDSDiplomová práce pojednává o vývoji infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizaci metod prevence na ZŠ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá údaji z odborné literatury a zdrojů v oblasti vzniku infekce HIV, způsoby přenosu viru HIV, vývojem onemocnění AIDS, vyšetřovacími metodami, možnostmi léčby a prevencí. Praktická část je založena na výzkumném šetření, které bylo realizované formou rozhovorů s experty zabývajícími se primární prevencí v oblasti sexuálně přenosných infekcí konkrétně HIV / AIDS. Cílem práce je zjistit, zda existuje dostatečné množství primárně preventivních programů, jakým způsobem jsou prezentovány žákům. Výsledek výzkumného šetření naznačuje, že edukace na ZŠ není taková, jaká by mohla být. V závěru práce jsou vyvozena doporučení pro optimalizaci edukace v praxi. KLÍČOVÁSLOVA Projekt podpory zdraví, prevence, přenos HIV, infekce HIV, onemocnění AIDS, WHO, sexuální výchova
The master thesis deals the development of HIV / AIDS in the Czech Republic and optimization methods of prevention in primary schools. The thesis is divided in the theoretical part and the practical part. The theoretical part analyzes data from the scientific literature and resources in the emergence of HIV infection, the modes of transmission of HIV, the development of AIDS, the investigative methods, the possibilities for treatment and prevention. The practical part of the research is based on an investigation which was carried out through interviews with professionals dealing with primary prevention of sexual transmitted infections. The aim of research was to find out whether there is sufficient quantity of primary prevention programs, how they are presented to pupils. The outcome of research suggests that education at the elementary school is not what it could be. In conclusion, recommendations are made to optimize education in practice. KEYWORDS Health promotion project, prevention, transmission of HIV, HIV infection, AIDS, WHO, sex Education