Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické
Teacher's Creativity in the Educational process at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79764Identifikátory
SIS: 144536
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kreativita, dílna čtení, čtenářská gramotnost, žák, učitel, edukační proces, základní škola praktická, rozvoj čtenářských dovednostíKlíčová slova (anglicky)
Creativity, reading workshop technique, reading skills and competency, student, teacher, educational process, primary school for students with mild intellectual disabilities, development of reading skillsDiplomová práce Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků na základní škole praktické pomocí dílny čtení. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na vymezení základní pojmů, jako jsou kreativita, kreativní vyučování, kreativní pedagog, edukační proces a jiné. Dále je zaměřena na teoretickou koncepci dílny čtení. V praktické části, která je pojata jako případová studie, se autorka zaměřila na praktické využití dílny čtení, prostřednictvím které se snažila zvýšit čtenářskou gramotnost u žáků. Druhá část se zaměřuje na funkčnost dílny čtení v praxi, konkrétně tedy na využití dílny čtení u žáků na základní škole praktické.
The Diploma Thesis Teacher's Creativity in the Educational process at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities deals with the development of reading skills and competency of students through the reading workshop technique. The thesis is divided in two parts. The first theoretical part is focused on the definition of the basic terms, such as creativity, creative teaching, creative teacher, educational process, and so on. Furthermore, it focuses on the theoretical concepts of the reading workshop technique. In the practical part, which is taken as a case study, the author examines the practical use of reading workshop technique, through which she tries to improve the reading competency of students. The second part is focused on the reading workshop technique functionality in practice. Particularly, the author deals with the practical application of the reading workshop technique on students at Primary School for Students with Mild Intellectual Disabilities.