Vztah morálky a práva v postavení učitele v demokratické společnosti
Relationship of morality and right of teacher in the democratic citizenship
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79613Identifiers
Study Information System: 159781
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Stracený, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
History Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
morálka, právo, společnost, učitel, vztahKeywords (English)
Morality, right, association, teacher, affinityVztah morálky a práva jako dvou regulativních systémů demokratické společnosti je shodný v cíli, ale rozdílný v prostředcích - právo stanoví hranice ve kterých je prostor morálky. Morální normy jsou efektivnější. Shledává-li společnost práci učitele odpovědnou, mohl by všeobecně závazný kodex učitele vzniknout.
The relationship of morality and right as two regulation systems of the democratic comunity are conformity objective, divergency of aim. The lawfull provisions limit for morality. Morality norms are more standart of right. If the sociation see teacherswork as responsible, The Code of Ethics shall will be inception...