Tvorba animace bitvy ze starých mapových podkladů v prostředí GIS
Creating an animations of battle from old maps
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79595Identifikátory
SIS: 174126
Katalog UK: 990020922470106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20357]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štefanová, Eva
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie
Datum obhajoby
8. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
animace, animace bitvy, staré mapy, Open GIS, QGIS, ArcMapKlíčová slova (anglicky)
animation, animation of battles, old maps, Open GIS, QGIS, ArcMapTvorba animace bitvy ze starých mapových podkladů v prostředí GIS Abstrakt Bakalářská práce se zabývá možnostmi tvorby animace bitvy v prostředí GIS. V úvodu teoretické části je rozebrán vztah času a kartografie včetně hlavních metod jeho znázornění v mapách, problematika kartografických animací a jejich tvorba ve vybraných GIS softwarech. Následně je přiblížena obecná problematika bitevních map a je proveden podrobný rozbor bitvy u Chotusic a starých podkladových map. V praktické části je na základě získaných poznatků stanoven a rozpracován odpovídající metodický postup tvorby animace bitvy ze starých podkladových map v prostředí ArcMap a QGIS. Výstupem jsou pak dvě animace bitvy u Chotusic, na nichž jsou srovnány možnosti, výhody a nevýhody obou použitých softwarů. Na závěr je určeno a odůvodněno, který z těchto softwarů je pro tvorbu animací bitev vhodnější. Klíčová slova: animace, animace bitvy, staré mapy, Open GIS, QGIS, ArcMap
Creating an animation of battle from old maps in GIS Abstract The bachelor thesis is focused on options of creating animation of battle in GIS. At the begining of theoretical part is analysis of relation between time and cartography, including main methods of its visualization in maps, issues of cartographic animations and its creation in specific GIS software. Next part explains issues of battle maps and analyses the battle at Chotusice and old basemaps. In practical part, there is established methodic procedure of creating animation of battle from old basemaps in ArcMap and QGIS. The results are two animations of battle at Chotusice which are used to compare options, advantage and disadvantege of both used softwares. At the end is told and explain which of these software is better for creating animation of battle. Keywords: animation, animation of battles, old maps, Open GIS, QGIS, ArcMap