Vliv vizuálních představ na formování poslechových dovedností žáků v HV na 1. stupni ZŠ
Influence of visual images on forming listening skills of elementary school music students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79512Identifikátory
SIS: 163329
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bělohlávková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
poslechové činnosti, vizualizace, hudební pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
listening activities, visualisation, music educationDiplomová práce se zabývá problematikou vizualizace poslechu ve výuce hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Práce obsahuje jak návrhy práce s poslechovou skladbou, založené na metodě vizualizace poslechové skladby, tak návrhy práce s poslechovou skladbou bez vizualizace. Teoretická část obsahuje obecně teoretickou povahu tématu. Zachycuje vývoj poslechových činností, charakterizuje jejich současnou koncepci a zabývá se i jejich psychologickou stránkou. Praktickou část práce tvoří výzkumná šetření s vytvořeným didaktickým materiálem. Součástí práce je CD obsahující poslechové testy, prezentace a videa, některá z nich upravená a použitá při výuce.
This diploma thesis deals with the issue of visualisaion during listening to the music in the music lessons at the elementary school. The thesis contains suggestions for both: visualisation-based listening work and listening work without visualisation. Theoretical part contains theoretical background of the topic. It covers the development of the listening activities, describes their contemporary conception and deals with their psychological aspects. Practical part of this study comprises the research surveys with didactic materials. Part of the work is a CD with listening tests, presentations and videostreams, which are adapted for presentation during classes.