Fakultní škola a její role v přípravě budoucích učitelů
Faculty school and its role in teacher training
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79491Identifiers
Study Information System: 161236
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Consultant
Mazáčová, Nataša
Referee
Poche Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Základní škola, fakultní základní škola, fakultní učitel, vedení školy, pedagogická praxe, student učitelstvíKeywords (English)
Faculty school, university faculty school, university primary school teacher, school authorities, teaching practiceV teoretické části se budu zabývat problematikou pedagogických praxí na vysokých školách a její rolí v přípravě budoucích učitelů. V praktické části budu formou dotazníků a rozhovorů hledat znaky kvalitní fakultní základní školy a pokusím se formulovat oblasti, ve kterých by mohla pedagogická fakulta fakultní základní školy více podporovat. Praktická část bude obohacena o případovou studii. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, fakultní základní škola, fakultní učitel, vedení školy, pedagogická praxe, student učitelství
In the theoretical part of the thesis I am going to focus on the theoretical problems of teaching practice at universities and its role in the preparation of future teachers. In the practical part I will use questionnaires and interviews to seek features of a good faculty school, and try to specify areas that demand more support to faculty schools from the Faculty of Education. The practical part will be supplemented by case study. KEYWORDS Faculty school, university faculty school, university primary school teacher, school authorities, teaching practice