Marketingový plán Pražské tělovýchovné unie
Marketing plan of Prague Sports Union
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79396Identifiers
Study Information System: 164930
CU Caralogue: 990021028760106986
Collections
- Kvalifikační práce [9394]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingový plán, marketingový mix, PTU Praha, Pražská tělovýchovná unie, sportovní organizace, nezisková organizace, PEST, SWOTKeywords (English)
marketing plan, marketing mix, PTU Praha, Prague Sports Union, sport organization, non-profit organization, PEST, SWOTNázev práce: Marketingový plán Pražské tělovýchovné unie Cíl práce: Cílem této diplomové práce bylo vytvoření návrhu marketingového plánu pro Pražskou tělovýchovnou unii, včetně analýz vnějšího a vnitřního prostředí s úmyslem zlepšit prosperitu této organizace pomocí marketingových aktivit. Metody: Vedle kvalitativní metody (rozhovory a panel expertů) bylo využito i metody kvantitativní (písemné a elektronické dotazování). Výsledky: Data získaná z dotazníkového šetření a z panelu expertů byla zpracována v praktické části této diplomové práce. Spolu s náměty z rozhovorů byla na základě těchto výsledků zvolena marketingová strategie a vhodná skladba nástrojů marketingového mixu, sloužící k dosažení marketingových cílů organizace. Klíčová slova: marketingový plán, marketingový mix, Pražská tělovýchovná unie, PTU Praha, sportovní organizace, nezisková organizace, PEST, SWOT
Title: Marketing plan of PTU Praha Objectives: The main goal of this diploma thesis was to create a marketing plan for PTU Praha, including analyses of external and internal surroundings. The reason was to propose a concept for that organisation to increase its prosperity by marketing activities. Methods: Both methods of analyses, qualitative (interview and expert pannel) and quantitative (written or electronic survey), were used. Results: Data acquired from qualitative analysis was utilized and summarised in the results section of this diploma thesis. Based on those results and gathered information from interviews the best stratégy with optimal composition of markeing-mix tools has been chosen. Key words: Marketing plan, marketing mix, Prague Sports Union, PTU Praha, sport organization, non-profit organization, PEST, SWOT
