Victimization in Margaret Atwood's The Blind Assassin
Viktimizace v románu Margaret Atwoové The Blind Assassin
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79224Identifikátory
SIS: 162684
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupský, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
15. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Viktimizace, Margaret Atwoodová, The Blind Assassin, Kanadská literature, Judith HermanováKlíčová slova (anglicky)
Victimization, Margaret Atwood, The Blind Assassin, Canadian literature, Judith HermanBakalářská práce zkoumá téma viktimizace v díle kanadské spisovatelky Margaret Atwoodové, The Blind Assassin. Teoretická část se věnuje dvěma teoriím, které více osvětlují toto téma. Jedna pochází z pera samotné Margaret Atwoodové a je vyložena v její knize o kanadské literatuře, Survival. Druhá teorie je prezentována v knize Trauma and Recovery od Judith Hermanové, lékařky, která se celý svůj život věnuje práci s obětmi post-traumatické stresové poruchy. Tato je často výsledkem násilí páchaném na obětech v raných fázích jejich života. V praktické části práce využívá románu The Blind Assassin pro ilustraci a interpretaci pojmů a myšlenek předložených v předchozí části.
The aim of this thesis is to explore the theme of victimization in Margaret Atwood's novel, The Blind Assassin. The theoretical part of the work presents two theories elaborating on this topic. The first Atwood outlined herself in Survival, her influential book about Canadian literature. The second one is Trauma and Recovery by Judith Herman, which highlights the role of post-traumatic stress disorder as a result of abuse, often in the victim's childhood. In the practical part, Atwood's widely acclaimed 2000 novel, The Blind Assassin, is interpreted through the prism of these two theories.