Awareness and Knowledge of Lexical and Spelling Differences Between British and American English Among Czech Students of English
Povědomí a znalost lexikálních a pravopisných rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou u českých studentů angličtiny
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79221Identifikátory
SIS: 162330
Kolekce
- Kvalifikační práce [19119]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bojarová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
15. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
britská angličtina, americká angličtina, pravopis, slovní zásoba, média, studenti středních školKlíčová slova (anglicky)
British English, American English, spelling, vocabulary, media, upper secondary studentsTato práce se zabývá lexikálními a pravopisnými rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou. Teoretická část nabízí přehled dějin a vývoje těchto rozdílů a zahrnuje seznam vybraných vysoce frekventovaných slov. Dále se zaměřuje na roli americké kultury ve světě a její dopad na angličtinu. Praktická část sestává z průzkumu a jejím cílem je zjistit, zda mají čeští studenti středních škol povědomí o britské a americké angličtině a rozdílech mezi nimi. Zvláštní pozornost je věnována médiím, v nichž převládá americká angličtina, a jejich vlivu na jazykovou způsobilost studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis is concerned with lexical and spelling differences between British and American English. The theoretical part provides an overview of the history and development of those differences, including a list of selected high frequency items. It also focuses on the role of American culture in the world and its impact on the English language. The practical part is based on a survey and attempts to discover whether Czech upper secondary students are aware of British and American English and the differences between them, with special attention to the media dominated by American English and their influence on students' language competence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)