Porovnání výukových lyžařských učebních plánů a kvalifikací v České republice a na Novém Zélandu
Comparison of ski teaching plans and ski qualifications between Czech republic and New Zealand.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79020Identifiers
Study Information System: 140449
Collections
- Kvalifikační práce [8815]
Author
Advisor
Referee
Polášková, Marcela
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
lyžování, metodika, kvalifikace, výukaKeywords (English)
skiing, methodology, qualifications, ski teachingNázev: Porovnání výukových lyžařských učebních plánů a kvalifikací v České republice a na Novém Zélandu. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnání výukových plánů a kvalifikací mezi Českou republikou a Novým Zélandem. Jako základní výukový program v České republice byla vybrána Česká škola lyžování. Metody: Tato teoretická práce uceleně zpracovává, třídí a kriticky analyzuje přehled poznatků o aktuálním tématu. Potřebné informace pro tuto práci byly získány několika způsoby. Jednalo se o obsahovou analýzu dokumentů, pozorování a také vlastní zkušenosti. Výsledky: Po srovnání české a novozélandské metodiky výuky lyžování nebyly zjištěny výrazné rozdíly, ty se objevily v rámci srovnání požadavků na získání kvalifikací stejné úrovně - věk, délka kurzu a následné získané oprávnění k výuce. Odlišuje se také zaměření a působnost lyžařských organizací. Klíčová slova: lyžování, metodika, kvalifikace, výuka
Title: Comparison of ski teaching plans and ski qualifications between Czech republic and New Zealand. Objectives: Main objective of this thesis is the comparison of lesson plans and qualifications between the Czech Republic and New Zealand. As a basic educational program in the Czech Republic was chosen Czech ski school. Methods: This theoretical work processes, sorts and critically analyzing the survey findings on the current topic. Information needed for this work were obtained in several ways. It was a content analysis of documents, observation and experience. Results: After comparing Czech and New Zealand methodology of teaching skiing were not found distinct differences, they appeared in a comparison of the requirements for obtaining the qualifications of the same level - age, length of course and obtained permission to teach. It differs also focus and scope of ski organizations. Keywords: skiing, methodology, qualifications, ski teaching