Americanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcast
Amerikanizace: Americká televizní kultura a její dopad na české vysílání
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78932Identifikátory
SIS: 144982
Katalog UK: 990020260600106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Morgan, Craig Alan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Spojené státy americké, amerikanizace, televize, Česká republika, Nielsen, reality show, kulturaKlíčová slova (anglicky)
The United States of America, Americanization, television, the Czech Republic, Nielsen, reality show, cultureTato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným "amerikanizace", což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české.
This thesis deals with a phenomenon of 'Americanization', which can be explained as a process when the culture and lifestyle of the United States of America penetrate the culture of other countries. Specifically, the thesis focuses on one of the most influential and the most influenced kind of culture - the television broadcast, which has been enriched by the United States with several new types of programs and innovations. The first part puts Americanization into historical context of the Czech Republic and also describes two of the most influential elements of American TV: Nielsen ratings and reality show. Further, the second part includes several analytical contemplations on Americanization and examines how and to which extent the American broadcast has affected the Czech one.