Funkční a emoční impulzy v in-store marketingové komunikaci
Functional and emotional impulses during shopping at the point of sale
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78820Identifikátory
SIS: 166538
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Nákupní impulzy, in-store marketingová komunikace, impulzívní nakupování, emoční a funkční impulzy, POP, nákupní chování, místo prodeje, emoce, funkceKlíčová slova (anglicky)
Buying impulses, marketing communication at the point of sale, impulsive shopping, emotional and functional impulses, POP, shopping behaviour, point of purchase, point of sale, emotion, functionBakalářská práce "Funkční a emoční impulzy v in-store marketingové komunikaci" se zabývá deskripcí nákupních impulzů v místě prodeje, demonstrováno na in-store marketingových komunikačních nástrojích umisťovaných v hypermarketech v rámci kategorie nečokoládových cukrovinek. První teoretická část uvádí do problematiky nakupování v místě prodeje, seznamuje se základními pojmy, následně definuje impulzívní nakupování a rozebírá jednotlivé nákupní impulzy a možnosti implementace impulzů v místě prodeje. V druhé části práce jsou teoretické poznatky použity k popisu in-store marketingových komunikačních nástrojů užitých různými zástupci značek nečokoládových cukrovinek v rámci jejich komunikace na prodejnách českých hypermarketů. Informace o nákupních impulzech jsou získávány z knižních a elektronických zdrojů, popis POP komunikačních nástrojů v hypermarketech vychází z vlastního pozorování a z analytické diskuze stávajícího využití nákupních impulzů vybrané kategorie s podklady a teoriemi nashromážděnými v teoretické části práce. Cílem je popsat současný stav užitých POP komunikačních nástrojů se zaměřením na nákupní impulzy, prostřednictvím kterých značkoví výrobci bonbonů v místě prodeje s nakupujícími komunikují.
The Bachelor's thesis entitled "Functional and emotional impulses during shopping at the point of sale" addresses the description of buying impulses in a retail store. It illustrates those marketing possibilities for application of impulses in communication of non-chocolate sweets at the point of sale in hypermarkets. The first theoretical part defines shopping at the point of sale, its terminology, provides information about impulsive shopping and analyse particular buying impulses and possibilities of their usage. In the second part of the theses, theoretical knowledge is used from the first part to describe in-store marketing communication tools employed by different brands of non- chocolate category at the point of sale of Czech hypermarkets. Information about buying impulses is gained from literature and on-line sources. Information about POP communication tools in hypermarkets comes from my own observation and from analytic discussion of impulses' usage with materials gathered from the theoretical part. The main focus is on description of the current situation in application of POP communication tools, especially buying impulses used in communication of sweets with customers at the point of sale.