Výuka volejbalu na základních a středních školách
Teaching volleyball in elementary and secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78757Identifikátory
SIS: 152885
Katalog UK: 990020898410106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
25. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Volejbal, tělesná výchova, výuka volejbalu, RVP, ŠVP, metodika volejbaluKlíčová slova (anglicky)
Volleyball, Physical Education, Teaching Volleyball, Framework Education Programme, School Education Programme, Volleyball MethodologyTématem této diplomové práce je Výuka volejbalu na základních a středních školách. Hlavními zkoumanými problémy práce je způsob zařazování volejbalu do výuky, rozdíly a podobnosti nacvičování herních činností, orientace žáků v základních pravidlech volejbalu, kvalita vybavení škol pro tuto hru a úspěšnost aplikace navrženého modelu výuky. Srovnáním výuky volejbalu na obou typech škol docházím v práci k závěrům, že volejbal je do výuky TV zařazován obdobným způsobem, průpravným činnostem se věnuje o 20% více na ZŠ, nacvičování herních činností je na obou typech škol velice podobné, školy jsou pro tuto sportovní hru vybaveny převážně stejně kvalitně, celková znalost pravidel žáky je velice nízká a že po aplikaci navrženého modelu výuky došlo ke zlepšení ve všech provedených testech. Tato práce může sloužit jako inspirace současným i budoucím učitelům tělesné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Volejbal, tělesná výchova, výuka volejbalu, RVP, ŠVP, metodika volejbalu.
This Diploma thesis deals with Teaching of volleyball at elementary schools and high schools. The main areas of interest are the way how volleyball is incorporated in lessons, differences and similarities in practicing in-game situations, students' knowledge of fundamental volleyball rules, the quality of school equipment for the game of volleyball, and the level of success for the realization of the proposed teaching model. By comparing volleyball teaching in the two levels of schooling, I conclude in the thesis that the game of volleyball is incorporated into PE in a similar fashion in both of them. Also, I found out that preparation activities are 20% more common at elementary schools. In addition, I found out that in-game situations training is similar in both levels and that schools are qualitatively equipped for the game of volleyball more or less on the same level. Last but not least, I found out that the overall knowledge of rules by students is very limited. To conclude, by applying the proposed teaching model there was seen an improvement in all the tested areas. This thesis might provide inspiration for the current and future PE teachers. KEY WORDS Volleyball, Physical Education, Teaching Volleyball, Framework Education Programme, School Education Programme, Volleyball Methodology.