Vzdělávací intervence u dětí s PAS v mateřské škole
Educational Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder in Preschool
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78746Identifikátory
SIS: 161146
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valentová, Lidmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
16. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dítě s poruchou autistického spektra, mateřská škola, diagnostika, výchovně vzdělávací metody, didaktické pomůckyKlíčová slova (anglicky)
Children with Autism Spectrum Disorder, Preschool, Diagnostics, Educational and Instructional Approches, Educational MaterialDiplomová práce se týká výchovně vzdělávacích metod, uplatňovaných pedagogy mateřských škol, v nichž jsou vzdělávány děti s poruchou autistického spektra. V teoretické části práce jsou popsány poruchy autistického spektra, jejich etiologie, klasifikace a diagnostika. Dále popis systému předškolního vzdělávání dětí s autismem a spolupráce s dalšími partnery (SPC, asistent pedagoga, rodiče dětí, ZŠ). Uvedeny jsou zde také výchovně vzdělávací metody a pomůcky, které jsou při výchovně vzdělávacím procesu používány. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje nejužívanějším metodám, pomůckám a úrovni spolupráce pedagogů s ostatními, pro zdravý rozvoj dítěte potřebnými, osobami. Na vše je nahlíženo z pohledu pedagogů mateřských škol v Praze, ve kterých jsou děti s autismem vzdělávány.
This thesis concerns the educational methods applied by teachers of kindergartens and where children with autism spectrum disorder are educated. In the theoretical part of the thesis autism spectrum disorders, their etiology, classification and diagnosis are described. Further there is a description of preschool education approches, to children with autism, and the system cooperation with other partners (SPC, teacher's assistants, parents, school). There are also listed different educational methods and tools used in the educational process. The research part in the form of a qualitative research is devoted to the most frequently methods and devices used and to the level of teacher's collaboration with the others for the healthy development of the child. Everything is viewed from the kindergarten teachers perspective. All teachers work in Prague, in the kindergarten and preschools where children with autism are educated.