Management v preprimárním vzdělávání
Management in preprimary education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78719Identifiers
Study Information System: 173290
CU Caralogue: 990020889030106986
Collections
- Kvalifikační práce [20518]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Management, manažer, manažerské funkce, personální řízení, řízení lidských zdrojů, organizace, předškolní vzdělávání, ředitel školyKeywords (English)
Management, manager, management functions, personnel management, human resource management, organization, preschool education, school principalPro zpracování diplomové práce jsem si zvolila téma Management vzdělávací instituce. Cílem diplomové práce je analýza manažerských činností ředitele mateřské školy se zaměřením na personální řízení. Zaměřili jsme se na otázky, v jakém poměru vykonává ředitel školy všechny manažerské činnosti, jaký časový prostor jim musí věnovat, jak kvalitně je dokáže naplňovat. Jednotlivé kapitoly vycházejí z obecného pojetí managementu, manažerských funkcí, personálních činností a řízení lidských zdrojů. Součástí praktické části je vyhodnocení výzkumného šetření. Metodou k získání dat byl využit, primárně, časový snímek všech činností ředitele mateřské školy a sekundárně, identifikační dotazník. Na základě výzkumu byl vytvořen model činností ředitele mateřské školy se základním časovým rozvržením v podobě měsíčního intervalu. V závěru nalezneme vyhodnocení využití pracovní doby ředitele mateřské školy a doporučení, které by mělo zefektivnit fungování školy.
For diploma thesis I chose the topic of management of educational institutions. The aim of the thesis is an analysis of managerial activities director nursery school focusing on personnel management. We focused on the issue of the relationship performs headmaster all managerial activities, what time frame they have to pay, how well it is able to fulfill. Individual chapters are based on the general theory of management, managerial functions, personnel, operations and human resources management. The practical part of the evaluation research. Method for obtaining data was used, primarily, time snapshot of all activities director kindergarten and secondarily, identification questionnaire. Based on the research model was created activities director kindergarten with basic timing in the form of a monthly interval. In the end we will find the time spent evaluating director of the kindergarten and recommendations, which should streamline the functioning of the school.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Defence status: DEFENDEDŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Defence status: DEFENDEDKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Defence status: DEFENDEDZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...
