Metody environmentální výchovy ve výuce
Methods of environmental education in teaching lessons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78653Identifikátory
SIS: 162256
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Environmentální výchova, environmentální metody, výchova, vzdělávání, předškolní výchova, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Environmental education, environmental methods, training, education, preschool education, elementary schoolV bakalářské práci "Metody environmentální výchovy ve výuce" se zaměřuji na environmentální metody používané v předškolní výchově a v rámci výchovy a vzdělávání na základní škole. Teoretická část se věnuje vysvětlení základní terminologie a popisu mateřské a základní školy, jejich ŠVP a environmentálním metodám, které tyto instituce používají v rámci svého vzdělávacího programu. Na teoretickou část navazuje část praktická, kdy na základě dotazníkového šetření zjišťuji vztah pedagogických pracovníků k environmentální výchově, aktivní uplatňování metod environmetální výchovy v praxi a popis konkrétních metod, které při výuce pedagogové používají. V závěru práce se věnuji bližšímu popisu a rozboru některých vybraných metod, které mě svým obsahem obzvlášť zaujaly.
This thesis "Methods of environmental education in teaching lessons" is focused on environmental methods used in preschool education and at elementary schools as a constituent part of education. The theoretical part is dedicated to the basic terminology, description of nursery and primary schools and their School Education Program and the environmental methods used by these institutions as a part of their educational program. The theoretical part is followed by a practical part which is based on the survey. The purpose of this survey is to find the relationship of teaching staff to environmental education and their relationship to practical implementation of environmental methods in education including the specific methods used in the classroom. The conclusion is devoted to detailed description and analysis of some selected methods which impressed me particularly by their content. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)