Tištěné módní magazíny v digitální éře na příkladu českých mutací časopisů ELLE a Harper's Bazaar
Printed fashion magazines in the digital era demonstrated on Czech mutations of magazines ELLE and Harper's Bazaar
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78486Identifikátory
SIS: 169422
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabánková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Časopisy, měsíčníky, móda, sociální sítě, Facebook, Instagram, online prostředí, reklamaKlíčová slova (anglicky)
Magazines, monthlies, fashion, social network sites, Facebook, Instagram, online, advertisingDiplomová práce se zabývá vývojem a proměnou tištěných médií se zaměřením na módní periodika od jejich počátku po současnost. Jako konkrétní příklady byly zvoleny české mutace měsíčníků ELLE a Harper's Bazaar. Práce je členěna do několika samostatných částí. V první z nich jsou definovány pojmy a teoretická východiska, na nichž je dále stavěno. Na média je v této práci nahlíženo skrze teorii parasociální interakce jako na persony, které mohou prostřednictvím sociálních sítí navazovat osobní vztahy se svými čtenáři. Média jsou také posuzována jako součást průmyslového odvětví, ve kterém se odehrávají konkurenční boje a je nutno se přizpůsobovat měnícímu se technologickému prostředí. Další část práce je snahou o komplexní popis vývoje tištěných módních časopisů s důrazem na vizuální proměnu a změnu komunikačních strategií směrem ke čtenáři. Popisována je situace jak v zahraničí, tak na českém trhu. Na základě kvalitativních i kvantitativních metod, jako jsou dotazníkové šetření, elitní interview, deskriptivní analýza webových stránek a komparace obsahů tištěných verzí a sociálních sítí, je v praktickém úseku vyvíjena snaha o zodpovězení výzkumné otázky, jakých možností komunikace a jakým způsobem využívají tradiční tištěné módní magazíny v online prostředí. Závěrem jsou navržena a představena další...
The focus of this diploma thesis is the development and change in printed media. It is aimed at fashion periodicals from their beginning to present time. Czech mutations of ELLE and Harper's Bazaar were chosen as specific examples. The thesis is divided into several independent sections. In the first one, terms and theoretical solutions are defined and later further examined. The theory of parasocial interaction is used to view the chosen media as if they were individuals able to establish relationships with their readers through social media. Media are also assessed as a constituent of an industry field, in which rivalries take place and therefore it is necessary to adjust to the changing technological environment. Next part of the thesis is an attempt to describe the development of fashion magazines with an extra focus on visual transformation as well as on the change of communication strategies towards readers. Situation abroad and in the Czech Republic is detailed. In the practical section, there is an attempt at answering the research question, what are the communication options and how are they used in the traditional printed fashion magazines in the online setting. This part is based on quality and quantity methods such as questionnaires, elite interview, descriptive analysis of web pages...