Marketingová komunikace alternativních obsahů v kinodistribuci
Marketing communication of the alternative content in cinematic distribution
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78228Identifikátory
SIS: 166470
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Orban, Karol
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Alternativní obsah, distribuce, art marketing, kina, zavádění nových produktů, přímé přenosyKlíčová slova (anglicky)
Alternative content, distribution, art marketing, cinemas, new product launch, live streamingsBakalářská práce "Marketing alternativních obsahů v kinodistribuci" se zabývá fenoménem přenosů z opery, divadla, baletu, koncertů, výstav, sportovních utkání a dalších událostí do kin. Pro tyto přenosy se vžilo společné označení alternativní obsah a během několika let se staly nedílnou součástí programu českých kin. V teoretické části práce je popsán art marketing, jeho specifika a vývoj. Další část práce se věnuje historii alternativního obsahu a okolnostem, které umožnily jeho příchod na trh. Jsou zde také popsány příklady jednotlivých druhů alternativního přenosu. Praktická část práce krátce představuje společnost Aerofilms jako hlavního distributora alternativního obsahu na českém trhu a věnuje se analýze marketingové komunikace spjaté s vybranými druhy přenosů. Následně jsou určena specifika, která se k marketingové komunikaci alternativních obsahů váží a je určeno, které komunikační techniky se jeví jako nejefektivnější.
The bachelor thesis "Marketing communication of the alternative content in cinematic distributions" describes the phenomenon of alternative content - live cinematic streamings of opera, ballet, theatre shows, exhibitions tours, sports games and other events. Over a few years, these screenings became a regular part of Czech cinema's programme. The theoretical part of the thesis describes the concept of art marketing, its specifics and development. The next part of the thesis characterizes the history of the alternative content and the circumstances that enabled its introduction to the market. This part also outlines the specific kinds of alternative content screenings. The practical part of the thesis shortly introduces the Aerofilms company, the main distributor of the alternative content at the Czech market and it analyses the marketing communication of several alternative content screenings. Afterwards, the specifics, which are connected with the marketing communication of the alternative content are determined.