Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ
Water in the landscape - educational projects for pupils of basic schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78100Identifikátory
SIS: 164239
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Andreska, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
23. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
voda, krajina, exkurzeKlíčová slova (anglicky)
water, landscape, excursionPapežová Nikola: Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ Diplomová práce, 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový program, který je určen převážně pro žáky 1. stupně základní školy. Výukové programy byly vytvořeny na základě analýzy tématu voda v krajině. Praktickým výstupem práce jsou vypracovány dva výukové programy - Život v mokřadu a Vodní svět (metodika pro učitele). Dále pak jsou zde pracovní listy, které posloužily v rámci pretestu, posttestu-1 a posttestu-2 pro vyhodnocení efektivity navržených programů. Výukové programy byly prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 5. tříd na základní škole. Klíčová slova: voda, krajina, výukový program, pracovní listy
Papežová Nikola: Water in the landscape - educational projects for pupils of basic schools Diploma Thesis, 2016 Faculty of Education, Charles Univerzity in Prague, Department of Biology and Environmental Studies Supervisor: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. The aim of the diploma thesis is to create the unit plan, which is mainly intended for students in 5 th grades of Czech primary schools. Educational programs have been created for conditions in terms of the analysis of the topic of Water in the landscape. The practical outcome of this work is the development of two educational programs - Life in wetlands and Waterworld (methodology for teachers). Furthermore, there are worksheets which were used in the context of the pretest, posttest-1 and posttest - 2 to evaluate effectiveness of proposed programs. Educational programs were practically tested in a selected group of 5th grade students at primary school. Key words: water, landscape, educational program, worksheets