Obraz italské filmové tvorby v československých filmových periodikách v letech 1965-1975
The image of italian films in czechoslovak film journals in years 1965-1975
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78043Identifikátory
SIS: 139171
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
italská kinematografie, československá filmová periodika, Kino, Film a doba, neorealismus, italský film 60. a 70. let, italský politický film, kontestace, komedie po italsku, spaghetti westernKlíčová slova (anglicky)
Italian cinema, Czechoslovak film periodicals, Kino, Film a doba, neorealism, Italian movies 60's and 70's, Italian politics films, "contestazione"- student protests of '68, Italian-style comedy, spaghetti western(abstrakt) Diplomová práce Obraz italské filmové tvorby v československých filmových periodikách v letech 1965-1975 se věnuje způsobu zobrazení, prezentace a hodnocení italské kinematografie v časopisech Kino a Film a doba. První část práce je stručnějším popisem společenského a politického prostředí v Československu a v Itálii, s důrazem na prostředí kultury, filmu a tisku. Pozornost je zaměřena na konec 60. let, kdy v Československu, po krátké snaze o demokratizaci, došlo k utužení totalitní společnosti. Naopak Itálie si udržela svůj demokratický vývoj kapitalistické společnosti, i přes tlaky levicových sil prosazujících marxistické ideje. Analytická část práce rozebírá pomocí kvalitativní metody obsahy článků v uvedených periodikách. Sleduje argumenty filmových publicistů a odhaluje, jak bylo dění ve společnosti italskými filmovými tvůrci ztvárňováno. Především, jak byly filmy různých žánrů a směrů prezentovány v Československu, jakým tématům byl dáván prostor, jak byla hodnocena práce filmových tvůrců, herců i italská kinematografie celkově. Závěr práce shrnuje výsledky analýz v kontextu politické situace v Československu a porovnává období druhé poloviny 60. let a první poloviny 70. let.
This diploma thesis - The image of Italian films in Czechoslovak film journals in years 1965- 1975 is devoted to the manner of display, presentation and evaluation of Italian cinematography in the magazines Kino and Film a doba. The first part of this work describes the social and political environment in Czechoslovakia and in Italy, with an emphasis on culture, film and print media. The attention is focused on the end of the 1960's, when in Czechoslovakia the totalitarian political development was strengthened after an effort to democratize society, whilst in Italy the democratic development of the capitalist society was maintained, despite the pressures of the left-wing forces. The analytical part of the thesis uses qualitative methods and examines the contents of articles in the chosen periodicals. It follows the arguments of film publicists and critics and reveals how the social atmosphere and movements was portrayed by Italian filmmakers. The work focuses on analyzing the articles about Italian movies of different genres and styles, to which film themes was given more space, how was reviewed the work of filmmakers and actors and how was characterized the Italian cinema in general. The conclusion of the thesis summarizes the results of the analysis in the context of the political situation in...