Recommender systems - models, methods, experiments
Doporučovací systémy - modely, metody a experimenty
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77994Identifikátory
SIS: 108155
Kolekce
- Kvalifikační práce [10957]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jannach, Dietmar
Krátký, Michal
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
27. 4. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
doporučovací systémy, učení uživatelských preferencí, míry a experimenty v informaticeKlíčová slova (anglicky)
recommender systems, learning user preferences, measures and experiments in computer scienceTato práce se zaměřuje na oblast doporučovacích systémů a učení preference uživatele. Koncentrovali jsme se především na specifika doporučování na menších e-commerce projektech a získávání implicitní zpětné vazby. Oproti jiným publikovaným pracem jsme se zaměřili na modelování vícero různých indikátorů zpětné vazby a navrhli jsme několik metod učení uživatelské preference na základě těchto indikátorů. Další části disertační práce se zaměřují na specifické problémy doporučování na malých e- commerce portálech: výběr doporučovacích algoritmů, používání externích datových zdrojů atd. Navrhované modely, metody I algoritmy byly porovnávány v off-line experimentech na reálných datasetech i v on-line experimentech za ostrého provozu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis investigates the area of preference learning and recommender systems. We concentrated recommending on small e-commerce vendors and efficient usage of implicit feedback. In contrast to the most published studies, we focused on investigating multiple diverse implicit indicators of user preference and substantial part of the thesis aims on defining implicit feedback, models of its combination and aggregation and also algorithms employing them in preference learning and recommending tasks. Furthermore, a part of the thesis focuses on other challenges of deploying recommender systems on small e-commerce vendors such as which recommending algorithms should be used or how to employ third party data in order to improve recommendations. The proposed models, methods and algorithms were evaluated in both off-line and on-line experiments on real world datasets and on real e-commerce vendors respectively. Datasets are included to the thesis for the sake of validation and further research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)