Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
The influence of objective factors in decision making and consumer behavior
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77895Identifiers
Study Information System: 159572
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Kirovová, Iva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
27. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklamaKeywords (English)
consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisementUniverzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstrakt Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. Klíčová slova spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstract Based on professional literature research will be compile, description and definition of objective factors (e.g. demographics, social groups, culture etc.), which influenced consumers decision making and buying. Separate chapter will be focused on impact of social groups, too. Available research with topic of motivation and other aspects influencing consumer's behavior will be analyzed and compared. The empirical part will be targeted on objective factors which affect consumers decision making in situation of buying a car. Special space will be devoted impact of social groups. The aim of that diploma thesis is to find out significance and impact of objective factors in consumer decision making and description and definition of social norm, which affect product or service given current lifestyle. Keywords consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisement