Kompetence učitelů pro řešení šikany
Competence of teachers to deal bullying
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77893Identifiers
Study Information System: 138301
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Vincejová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Teacher Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Šikana, řešení šikany, vzdělávání učitelů, kompetence učitelů, prevence šikanyKeywords (English)
Bullying, deal with bullying, teacher education, competence of teachers, bullying prevention(česky) Cílem této práce je předložit souhrn informací o kompetencích učitelů pro řešení šikany. Kompetence učitelů pro řešení šikany jsou z oblastí teoretických znalostí šikany, jejího vzniku a vývoje. Dále z oblastí praktických dovedností prevence a řešení šikany. Informace čerpám z odborné literatury převážně českých autorů, kteří vycházející z teorie šikany doktora Koláře. Práce může sloužit jako informační zdroj o kompetencích učitelů pro řešení šikany a o způsobu jak učitelé mohou kompetencí dosáhnout.
(in English): The aim of this paper is to present a summary of information about the competencies of teachers for dealing with bullying. Competence of teachers for dealing with bullying are from the areas of theoretical knowledge of bullying, its origin and evolution. Furthermore, practical skills in the areas of prevention and dealing with bullying. The is information drawn from scientific literature mainly written by czech authors, who base thein experties on doctor Kolar's theory of bullying. The work may serve as a source of information about the competencies of teachers for dealing with bullying and the teachers can attain competency.