Vliv železnice na rezidenční suburbanizaci v zázemí Prahy: příklad Černošic
The Influence of Railways on Residential Suburbanization in the hinterland of Prague: the example of Černošice
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77578Identifikátory
SIS: 147100
Kolekce
- Kvalifikační práce [19114]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučera, Zdeněk
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Sociální geografie a regionální rozvoj
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
25. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
železnice, rezidenční suburbanizace, Černošice, zázemí PrahyKlíčová slova (anglicky)
railway, residential suburbanisation, Černošice, the hinterland of PragueVliv železnice na rezidenční suburbanizaci v zázemí Prahy: příklad Černošic Cílem diplomové práce si je vysvětlení vlivu železnice na podobu a průběh rezidenční suburbanizace v zázemí Prahy od svých počátků do současnosti. Hodnocení vlivu bylo zkoumáno na základě 3 hlavních faktorů, které jsou v práci zkoumány. Prvním faktorem, kterým se práce zabývá, je vliv železnice na populační vývoj sídel ve vztahu k rezidenční suburbanizaci. Druhým faktorem je ověření existence železničního suburbia v zázemí Prahy na příkladu Černošic. Třetím faktorem je vliv železnice na způsob vyjížďky obyvatel. V diplomové práci byla použita kvalitativní i kvantitativní metody. Například byla použita statistická analýza dat a informace zjištěné z archivních materiálů. Klíčová slova: železnice, rezidenční suburbanizace, Černošice, zázemí Prahy
The Influence of Railways on Residential Suburbanization in the hinterland of Prague: the example of Černošice The target of the diploma thesis is to explain the long term influence of railway on the feature and development of residential suburbanization within the hinterland of Prague. The influence was assessed on the set of information found in the literature and 3 main factors which the thesis deal with. The first factor is the influence of railway on the development of population in relation to residential suburbanization. The second factor is the verification of the existence of railway suburb in the hinterland of Prague in the case of Černošice. The third factor is the influence of railway on the decision making of chosen mode of transport used for commuting. Qualitative and quantitative data were used in the thesis. Statistical data analysis was used as well as the information found in the archives. Keywords: railway, residential suburbanization, Černošice, the hinterland of Prague