Čtenářská gramotnost a její rozvoj ve výuce literatury na ZŠ a G
Reading Literacy and its Development in the Teaching of Literature in Primary Schools and Grammar Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7755Identifikátory
SIS: 21361
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hník, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
18. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Výchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)