Závěsný obraz v současné vizuální kultuře
Hanging Picture in Contemporary Visual Culture
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77391Identifikátory
SIS: 120329
Katalog UK: 990021084330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24011]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hoftichová, Petra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
5. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Závěsné obrazy, reprodukce, spotřebitelé, kýč, masová kulturaKlíčová slova (anglicky)
Hanging pictures, reproductions, consumers, kitsch, mass culturePředmětem bakalářské práce je závěsný obraz v současném obytném interiéru se speciálním zaměřením na problematiku prefabrikovaných reprodukcí prodávaných v hypermarketech typu Ikea či Hornbach. Závěsný obraz je zasazen do širšího kontextu jeho historického vývoje a diskutovány jsou rovněž proměny jeho funkcí. Jedna z kapitol se zabývá specificky tématem reprodukcí, další kapitola zasazuje zkoumaný fenomén do kontextu diskusí o masové kultuře, potažmo kýči. Jsou představeny dosavadní výzkumy obrazů v domácnostech a následně popsána vlastní empirická studie. Jejím cílem je jednak odhalit individuální rozdíly v motivacích, preferencích a důležitosti kritérií ovlivňujících rozhodování při výběru obrazů do domácnosti, jednak stanovit obecnější zákonitosti v hodnocení konkrétních obrazů skutečně nabízených v Ikei a Hornbachu jejich potenciálními zákazníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis' topic is the hanging picture in contemporary households with a special focus on the issue of pre-fabricated reproductions sold in hypermarkets such as Hornbach or Ikea. The hanging picture is put into the broader context of its historical development, also the transformation of its functions is discussed. One of the chapters focuses specifically on the topic of reproductions, the following one places the researched phenomenon into the context of works on mass culture and kitsch. The current research on pictures in households is presented, which is then followed by the description of my own empirical study. Its objective is to explore the individual differences in the motivations, preferences and importance of criteria influencing the decision making process in choosing pictures for households. But also to discover some more general patterns in the evaluation of pictures offered in Hornbach and Ikea by their potential customers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)