Vliv vlastností osobnosti na zvládání nových pohybových dovedností u začínajících indoor skydiverů
Influence of personality to cope with new motoric skills among beginning indoor skydivers.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77338Identifikátory
SIS: 138676
Katalog UK: 990020654230106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9392]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čadová, Libuše
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Technické a úpolové sporty
Datum obhajoby
12. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Motorické učení, indoor skydiving, začátečníci, osobnostKlíčová slova (anglicky)
Motoric learning, indoor skydiving, beginners, personalityNázev práce: Vliv vlastností osobnosti na zvládání nových pohybových dovedností u začínajících indoor skydiverů. Cíl práce: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda existuje souvislost mezi podaným výkonem v indoor skydivingu u začátečníků a jejich osobností, popřípadě jejich hladinou úzkosti před touto sportovní disciplínou. Metody: Rešerše odborné literatury, realizace dotazníkového šetření, pozorování, analýza a vyhodnocení dat, grafická prezentace výsledků. Výsledky: Výsledkem práce je zjištění, že vliv na výkon v indoor skydivingu mají ze sledovaných faktorů pouze tyto: extraverze, otevřenost vůči zkušenosti a situační úzkost. Extraverze a otevřenost vůči zkušenosti ovlivňují výkon přímo úměrně, situační úzkost naopak nepřímo úměrně. Klíčová slova: Motorické učení, indoor skydiving, začátečníci, osobnost
ABTRACT Title: Influence of personality to cope with new motoric skills among beginning indoor skydivers. Objectives: The main objective of this work is to determine whether there is a link between the performance of the indoor skydiving for beginners and their personalities, eventually their level of anxiety before this sport. Methods: Literature search, the implementation of a questionnaire survey, observation, analysis and evaluation of data, graphical presentation of results. Results: Extraversion, openness to experience and situational anxiety - only these of observed factors have impact on the performance the indoor skydiving. Extraversion and openness to experience affect performance in direct proportion, to the contrary, situational anxiety affects it inversely proportional. Key words: Motoric learning, indoor skydiving, beginners, personality
