Role nových médií v politice
Role of the New Media in Politics
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77241Identifiers
Study Information System: 148213
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Lánský, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Nová média, sociální sítě, politika, Arabské jaro, volbyKeywords (English)
New media, social sites, politics, Arab Spring, electionsTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu možného vlivu nových médií na politiku s důrazem na tři nejpopulárnější sociální sítě, a to Facebook, Twitter a YouTube. Hlavní metodou použitou v této práci je analýza a následná komparace získaných poznatků. Tato práce má dvě dílčí témata. Zaprvé se jedná o působení a přístup českých a světových politiků na sociálních sítích. Zadruhé jsou zkoumány události tzv. Arabského jara v letech 2010 a 2011. Tato práce vychází jak z odborné literatury českých i zahraničních autorů, zabývající se masovými médii, masovou komunikaci a novými médii, masovou komunikaci a novými médii, tak ze studií zkoumajících sociální sítě Facebook, Twitter a YouTube, z českých a cizojazyčných novinových článků, televizních pořadů a povolebních studií.
This diploma thesis is focusing on analyzing a possible influence of new media on politics with an emphasis on the three most popular social networks as Facebook, Twitter and YouTube. The main methods used in this thesis are analysis and subsequent comparison of acquired facts. This thesis has two subtopics. Firstly, it is the action and the access of Czech and world politicians on the social networks. Secondly, it analyses the events of the Arab Spring in the years 2010 and 2011. This thesis is based both on professional literature of Czech and foreign authors, that follows up mass media, mass communication and new media, as well as on studies analyzing social networks as Facebook, Twitter and YouTube, on Czech and foreign newspapers, TV broadcasts and post electoral studies.