Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ
Comparison of teaching methods for initial reading at the beginning of the second grade
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77215Identifikátory
SIS: 145184
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komorná, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dílčí funkce, čtenářská gramotnost, počáteční čtení, metody čtení, předškolní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Particular functions, reading literacy, initial reading, reading methods, preschool educationKomparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ Diplomová práce se zabývá metodami výuky počátečního čtení. Představuje náhled na historický vývoj metodik v českých školách i na jejich současné pojetí. Práce se skládá ze dvou stěžejních částí. V první části jsou shrnuty poznatky získané na základě analýzy odborné literatury, která se zabývá zkoumanou problematikou. Druhá část je praktická, v níž popisujeme a vyhodnocujeme výzkumné šetření. Teoretická část je zaměřena na předčtenářské období a vliv předškolní výchovy na čtení. Podává informace o vývoji dílčích funkcí, vysvětluje význam rozvoje dovedností potřebných pro zvládnutí správné techniky čtení a seznamuje s faktory ovlivňujícími připravenost dítěte na vstup do školy. Součástí je kapitola zabývající se čtenářskou gramotností dětí a rolí učitele v procesu čtení. Opomenuty nejsou ani inspirativní alternativní metody. Praktická část je zaměřena na komparaci tří aktuálně nejpoužívanějších metod počátečního čtení. Práce si klade za cíl zhodnotit na základě vlastního průzkumu celkovou efektivitu metod ve vztahu k úrovni čtenářské gramotnosti žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Comparison of teaching methods for initial reading at the beginning of the second grade The thesis focuses on the initial fading teaching methods. It introduces historic development of the methods used in Czech schools as well as current situation. The thesis consists of two main parts. The first part is a summary of information acquired from expert literature. The second part is practical and includes the description and conclusion of a research. The theoretical part focuses on the pre-reading stage and the effect of pre-school education on reading. It presents information about the development of particular functions, clarifies importance of development of skills necessary to master correct technique of reading and introduces factors affecting child's readiness to enter school. Chapter focused on alternative reading teaching methods is also included. The practical part describes comparison of three most frequently used methods of teaching initial reading. The aim of the thesis is to use a small scale research to evaluate general efficiency of teaching methods in relation to the level of reading skills of students. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)