In-store marketingová komunikace Air Bank v letech 2011-2013
The in-store communication of the Air Bank between 2011-2013
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77195Identifiers
Study Information System: 138841
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
In-store marketingová komunikace, multisensorický marketing, historie POP a POS, Air Bank, deskriptivní popis, srovnávací popisná analýzaKeywords (English)
In-store marketing communication, multisensory marketing, history of POP and POS, Air Bank, descriptive description, comparative descriptive analysisv českem jazyce Bakalářská práce "In-store marketingová komunikace Air Bank v letech 2011 - 2013" se zabývá marketingovou komunikací v místě prodeje na pobočkách Air Bank v České republice. Jejím cílem je popis in-store marketingové komunikace banky a srovnávací popisná analýza této komunikace s největší konkurenční bankou, Českou spořitelnou. V první části se práce zabývá rešerší dostupných zdrojů o in-store marketingové komunikaci včetně představení základních pojmů. Tato teoretická část se dále zaměřuje na historii in-store složky komunikace a smyslový marketing. Druhá část se věnuje deskripci samotného konceptu a pojetí firemních hodnot v in- store marketingové komunikaci Air Bank. V této části se také nachází srovnávací analýza s konkurenčním subjektem. Výsledky této práce umožňují popis stavu in-store marketingové komunikace během prvních dvou let chodu společnosti, vyhodnocení konkurenční srovnávací analýzy a doporučení k lepšímu využití in-store komunikace v Air Bank.
The Bachelor thesis entitled "In-store marketing communication of the Air Bank between 2011 - 2013" deals with Air Bank's marketing communication at the point of sale in the Czech Republic. It also aims at comparative descriptive analysis of in-store communication with the main competitor, Česká spořitelna. In the first part of this thesis is used the retrieval of resources available for in-store marketing communication including presentation of the basic concepts. It also describes the history of this kind of communication and sensory marketing. The second part deals with the description of the concept and the implementation of the corporate values to the in-store marketing communication of the bank. In this section there is also a comparative analysis with the competitor. The results describe the status of Air Bank's communication during the first two years of operation on the market and the evaluation of competitive benchmark analysis.