Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ i SŠ
Educational materials in topic of chemical nomenclature for secondary and high school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77138Identifikátory
SIS: 145416
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cífková, Tereza
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
21. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
učebnice chemie, chemické názvosloví, dotazníková šetřeníKlíčová slova (anglicky)
chemistry textbooks, chemical nomenclature, surveyTereza Sejková: Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ a SŠ. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016. Bakalářská práce se zabývá tématem chemického názvosloví na základních a středních školách. V teoretické části je vysvětlen pojem chemické názvosloví a normy rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů v této oblasti. V této části jsou také porovnány úrovně tří vybraných Školních vzdělávacích programů základních škol. V praktické části se práce zabývá zmapováním výukových materiálů v tématu chemického názvosloví dotazníkovým šetřením a zhodnocením učebnic pomocí rešerší a předem stanovených kritérií. Poslední část práce obsahuje návrh vlastních materiálů k upevnění znalostí v tomto tématu.
Tereza Sejková: Educational materials in topic of chemical nomenclature for secondary and high school. Bachelor thesis. Prague: Charles University, Faculty of Science, 2016 The bachelor thesis is focused on the topic of chemical nomenclature for secondary and high school. In the theoretical part, there is an explanation of chemical nomenclature and the norms for this topic in Framework Educational Programme and School Educational Programme. In this part, there is also a comparison of three selected School Educational Programmes. The practical part is focused on mapping educational materials in the topic of chemical nomenclature using online survey and evaluation of textbooks using the literature search and in advance established criteria. The last part contains the own educational materials for fixing knowledge in the theme.