Analýza současného stavu českých kiteboardingových škol a jejich klientů.
Analysis of the current state of Czech kiteboarding schools and their clients
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77093Identifiers
Study Information System: 128394
Collections
- Kvalifikační práce [8434]
Author
Advisor
Referee
Brtník, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
kitová škola, kurz kiteboardingu, kitová lokalitaKeywords (English)
kiteboarding school, kiteboarding course, kiteboarding locationNÁZEV Analýza současného stavu českých kiteboardingových škol a jejich klientů CÍL PRÁCE Cílem této bakalářské práce je analyzovat trh českých kitových škol zaměřujících se na kiteboarding a jejich dosavadních i potencionálních klientů. METODY PRÁCE Výzkum spočívá ve dvou rovinách, kdy nejprve bylo provedeno zmapování trhu kitových škol a porovnání jejich nabízených služeb s důrazem na kurzy kiteboardingu. Potřebné informace byly čerpány z internetových stránek kitových škol. Dále byla zpracována anketa. Anketa cílila zejména na účastníky kurzů kiteboardingu a potencionální zájemce o tyto kurzy. Při zpracování bakalářské práce jsem využívala zejména metody analýzy, indukce, dedukce, syntézy, porovnání a dotazování. VÝSLEDKY PRÁCE Výsledkem bakalářské práce je na základě použitých metod a provedené analýzy zodpovězení stanovené výzkumné otázky: Jak důležitá je kladná recenze kitové školy a záštita České kitové federace pro výběr kitové školy? KLÍČOVÁ SLOVA kitová škola, kurz kiteboardingu, kitová lokalita
TITLE Analysis of the current state of Czech kiteboarding schools and their clients OBJECTIVES The objective of the bachelor work is to analyze a market of the Czech kiteboarding schools and their current and potential clients, too. METHODS The research is based on two levels when the kiteboarding market was described and offered services focused on the courses of kiteboarding were compared. Necessary information was gained from the kiteboarding schools websites. Then the inquiry was processed. The survey was focused mainly on the participants and also potential applicants for the kiteboarding courses. The methods of analysis, induction, deduction, synthesis, comparison and questioning were mainly used. RESULTS Considering used methods and analysis the research question was answered. The research question was following: How important is the positive review of the kiteboarding school and also to be under the auspices of the Czech Kiteboarding Federation for selecting? KEYWORDS kiteboarding school, kiteboarding course, kiteboarding location