dc.contributor.advisor | Kasíková, Hana | |
dc.creator | Opatová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T07:09:52Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T07:09:52Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/77007 | |
dc.description.abstract | Bakalářské práce se zabývá současnými možnostmi rozvoje kreativity žáků ve výuce v mateřských školách a na 1. stupni běžných základních škol. Práce je rozdělena na dvě časti: část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů, jevů a již provedených empirických výzkumů popisujících problematiku ohledně podstaty a předpokladů pro rozvoj kreativity obecně u lidí a rozvoj kreativity ve vyučování. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, k jehož uskutečnění jsem použila metodu polostrukturovaného rozhoru s učiteli a otevřeného zúčastněného pozorování ve výuce žáků. Klíčová slova: Kreativita, učitelé, žáci, výuka, metody rozvíjející kreativitu | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor graduation work deals with possibilities for the development of creativity of pupils in educational process within preliminary and primary education. It is split into two sections: the theoretical part and the empirical one. The theoretical part deals mainly with the explanation of terminology, phenomena, and also hit her to performed empirical research and studies focusing on the area of the substantial matters and prerequisites for general development of creativity with people as well as the creativity development within the educational processes. The empirical part includes mainly my own qualitative research using semi-structured interviews with teachers, and also my open participating survey within the educational processes at schools. Keywords: Creativity, teachers, pupils, educational process, methods of developing creativity | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kreativita | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | metody rozvíjející kreativitu | cs_CZ |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | pupils | en_US |
dc.subject | educational process | en_US |
dc.subject | methods of developing creativity | en_US |
dc.title | Rozvíjení kreativity žáků ve výuce | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 151600 | |
dc.title.translated | Development of Creativity of Pupils in Educational Process | en_US |
dc.contributor.referee | Běhalová, Andrea | |
dc.identifier.aleph | 002036380 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářské práce se zabývá současnými možnostmi rozvoje kreativity žáků ve výuce v mateřských školách a na 1. stupni běžných základních škol. Práce je rozdělena na dvě časti: část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů, jevů a již provedených empirických výzkumů popisujících problematiku ohledně podstaty a předpokladů pro rozvoj kreativity obecně u lidí a rozvoj kreativity ve vyučování. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, k jehož uskutečnění jsem použila metodu polostrukturovaného rozhoru s učiteli a otevřeného zúčastněného pozorování ve výuce žáků. Klíčová slova: Kreativita, učitelé, žáci, výuka, metody rozvíjející kreativitu | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor graduation work deals with possibilities for the development of creativity of pupils in educational process within preliminary and primary education. It is split into two sections: the theoretical part and the empirical one. The theoretical part deals mainly with the explanation of terminology, phenomena, and also hit her to performed empirical research and studies focusing on the area of the substantial matters and prerequisites for general development of creativity with people as well as the creativity development within the educational processes. The empirical part includes mainly my own qualitative research using semi-structured interviews with teachers, and also my open participating survey within the educational processes at schools. Keywords: Creativity, teachers, pupils, educational process, methods of developing creativity | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020363800106986 | |