Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010 - 2014
Development of media coverage biathlon in Czech television at 2010-2014
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76946Identifikátory
SIS: 159565
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Omcirk, Vilém
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
17. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Biatlon, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, vysílací čas, sledovanost, mediaKlíčová slova (anglicky)
Biathlon, Czech Television, quantitative content analysis, broadcast time, viewership, mediaNázev: Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010-2014 Cíle: Hlavním cílem této práce je podrobná analýza vývoje medializace biatlonu na obrazovkách České televize, přesněji na kanále ČT sport v letech 2010 až 2014. Dalším cílem je analýza sledovanosti biatlonových pořadů vysílaných v České televizi. Metody: V této práci bude užito kvantitativní obsahové analýzy, prostřednictvím které dojde ke zjištění, kolik času bylo věnovánu různým biatlonovým pořadům v jednotlivých letech a měsících. Analyzován bude elektronický televizní program České televize. Výsledky: Z analýzy vyplývá, že prostor věnovaný biatlonu na obrazovkách České televize ve sledovaném období roste. Největší nárůst vysílacího času byl zaznamenán letech 2011 a 2013. Na tento vysílací čas mají nejvíce vliv velké akce typu mistroství světa a olympijských her. Největší sledovanost byla zjištěna v letech 2013 a 2014. Klíčová slova: Biatlon, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, vysílací čas, sledovanost, média
Title: Development of media coverage biathlon in Czech television at 2010-2014 Objectives: The main objective of this work is a detailed analysis of the evolution of media coverage of biathlon on Czech Television, concretely on the ČT sport channel between 2010 and 2014. Another objective is to analyze the viewership of biathlon programs broadcasted on Czech Television. Methods: A quantitative content analysis will be used in this study, through which it will determine how much time was devoted to various biathlon programs in different years and months. An electronic TV program of Czech Television will be analyzed. Results: The analysis shows that the space devoted to biathlon on Czech Television increases during this period of time. The largest increase of broadcast time was noted between 2011 and 2013. The most influential events in this broadcast time were major events such as World Championships and Olympics. The largest audience was found in 2013 and 2014. Key words: Biathlon, Czech Television, quantitative content analysis, broadcast time, viewership, media