Multilinguisme chez les enfants d'âge préscolaire et scolaire primaire
Multilingualism in children of preschool and primary school age
Multilingvismus u dětí předškolního a mladšího školního věku
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76882Identifiers
Study Information System: 167542
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Sylva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - French Language oriented at education
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
French
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
bilingvismus, multilingvismus, bilingvní a multilingvní výchova, multilingvní prostředí, bilingvní a multilingvní osvojení jazyka, střídání kódůKeywords (English)
bilingualism, multilingualism, bilingual and multilingual education, multilingual environment, bilingual and multilingual language acquisition, code-switchingTato bakalářská práce se zabývá bilingvismem a multilingvismem u dětí předškolního a mladšího školního věku a má sloužit jako zdroj informací k multilingvní výchově dětí. Teoretická část práce je zaměřená na technické aspekty bilingvismu a multilingvismu s odkazy na odbornou literaturu, popisuje přístupy k multilingvní výchově a zabývá se jazykovými aspekty, které jsou s multilingvní výchovou spjaty. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření a obsahuje průzkum rodin, které mají s multilingvní výchovou osobní zkušenosti.
This thesis focuses on bilingualism and multilingualism in children of preschool and primary school age and is intended as a source of information on multilingual education of young children. This thesis comprises of theoretical research into the technical aspects of bilingualism and multilingualism, based on academic literature, the approach to multilingual education and the linguistic aspects connected to multilingual education. The practical part contains the reflections of families who have personal experience with multilingual education.