Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků sportovního centra JEREMI sport
Marketing Research of Customer's Satisfaction in Sport Centre JEREMI Sport
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76608Identifiers
Study Information System: 165044
Collections
- Kvalifikační práce [8709]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sportovní marketing, služba, marketingový mix služeb, kvalita, očekáváníKeywords (English)
Sport marketing, service, service marketing mix, quality, expectationNázev: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků sportovního centra JEREMI sport Cíle: Cílem práce bylo zjistit spokojenost zákazníků s nabízenými službami ve sportovním centru JEREMI sport a na základě výsledků vytvořit návrhy na zlepšení služeb ke zvýšení jejich spokojenosti. Metody: Pro výzkum byla použita jak kvalitativní, tak i kvantitativní metoda dotazování. Z kvantitativních metod bylo použito dotazování, z kvalitativních pak pozorování a rozhovor. Výsledky: Výsledky jsou znázorněny pomocí grafů, klasifikačních křížů a tabulek, a budou předány vedení sportovního centra jako podnět ke zlepšení služeb. Klíčová slova: Sportovní marketing, služba, marketingový mix služeb, kvalita, očekávání
Title: Marketing Research of Customer's Satisfaction in Sport Centre JEREMI Sport Objectives: The aim of the study was to determine customer's satisfaction with services offered in the sport centre JEREMI sport. Based on the results to develop proposals for improving services and increase customer's satisfaction. Methods: The research used a qualitative and quantitative method of questioning. For quantitative methods were used polling, for qualitative were used observation and interview. Results: The results are shown in graphs, tables, and cross classification. Then forwarded to the management of the sport center to increase customer's satisfaction. Key words: Sport marketing, service, service marketing mix, quality, expectation