Nabídka produktů týmu Praga Kart pro partnery
Products' offer of the Praga Kart Team for partners
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76510Identifiers
Study Information System: 114522
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sponzoring, sponzorský balíček, sportovní reklamaKeywords (English)
sponsorship, sponsorship package, sports advertisementNázev: Nabídka produktů týmu Praga Kart pro partnery Cíle práce: Cílem této práce bylo zhodnocení současné nabídky Praga Kart Teamu pro partnery, vytvoření návrhu na zlepšení této nabídky a navržení sponzorských balíčků. Metody: V bakalářské práci byla využita případová studie a zúčastněné pozorování. Dále pro získání potřebných informací byly provedeny rozhovory s manažerem týmu a se zástupcem jednoho současného sponzora. Pro doplnění těchto informací bylo zvoleno písemné dotazování se současnými partnery týmu. Výsledky: Absence nabídky pro partnery připravuje tým o potenciální partnery hned na začátku. Vytvořený návrh nové nabídky spolu s navrženými sponzorskými balíčky může Praga Kart Teamu usnadnit práci při shánění nových sponzorů. Je důležité, aby se vedení týmu problematikou sponzoringu zabývalo více, a aby do nabídky pro partnery bylo zahrnuto zorganizování svezení v motokárách, protože mnozí partneři ho v současné nabídce postrádají. Klíčová slova: Sponzoring, sponzorský balíček, sportovní reklama
Title: Products' offer of the Praga Kart Team for partners Objective of the thesis: Objective of this thesis was to review the current offer of Praga Kart Team for its partners, to create proposal to improve this offer and to propose sponsorship packages. Methods: In the thesis have been used case study and involved observation. Furthermore, to obtain the necessary information, interviews with manager of the team and with representative of one of current sponsors have been made. To supplement this information has been chosen written questioning with current partners. Outcomes: The lack of any offer for partners causes a loss of the potential partners right from the beginning. Creating of new offer, together with proposing of sponsorship packages, may facilitate the work with finding new partners. It is important that the team leadership deals with sponsorship issue more and that organizing of a ride in kart was included in the offer for partners, because many partners are missing it in current offer. Key words: Sponsorship, sponsorship package, sports advertisement