Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce
Technological support of the Storytelling teaching method
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76056Identifikátory
SIS: 162127
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fialová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
19. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vyprávění příběhů, metodika, konstruktivismus, tvorba, vzdělávací technologieKlíčová slova (anglicky)
storytelling, methodology, constructivism, designing, educational technologyNÁZEV: Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce AUTOR: Jan Bouchner KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je využití digitálních technologií pro podporu vyprávění příběhů ve výuce. Práce si klade za cíl představit vyprávění příběhů jakožto inovativní metodu vycházející z principů moderní pedagogiky, především sociálního konstruktivismu, a vymezit postavení této metodiky v současném kurikulu. Dalším cílem je poskytnout ucelený přehled metod a aktivit digitálního vyprávění příběhů a také předložit příklady hardwarových a softwarových nástrojů, jejichž hodnota pro praktické využití v digitálním vyprávění byla v rámci této práce také ověřena. V teoretické části bylo využito analýzy odborné literatury. Práce dále obsahuje návrh modelové implementace metody a popis její realizace. V závěru jsou formulována doporučení pro další využití digitálního vyprávění příběhů v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: vyprávění příběhů, metodika, konstruktivismus, tvorba, vzdělávací technologie
TITLE: The technological support of the Storytelling teaching method AUTHOR: Jan Bouchner DEPARTMENT: Department of information technology and technical education SUPERVISOR: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRACT: The subject of this dissertation is the use of digital technologies to support storytelling in the classroom. This thesis aims to introduce storytelling as an innovative method based on the principles of modern pedagogy, especially social constructivism, and determine the role of this methodology in the current curriculum. Another objective is to provide a comprehensive overview of methods and activities of digital storytelling including the examples of hardware and software instruments. Their value for practical use in digital storytelling was verified. The analysis of scientific literature was used in the theoretical part of this study. The work also includes the description of two cases of implementation and a description of their realization. In the conclusion the recommendations for the use of digital storytelling in practice are formulated. KEYWORDS: storytelling, methodology, constructivism, designing, educational technology