Mediální obraz migrace v českých médiích
Media image of migration in the Czech media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75845Identifikátory
SIS: 103838
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Romancov, Michael
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
20. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mediální obraz, migrační krize, uprchlictví, MAFRA, Babiš, migrace, obsahová analýza, ANO 2011, volby, zpravodajské hodnotyKlíčová slova (anglicky)
Media representation, migration crisis, refugees, MAFRA, Babiš, migration, media content analysis, ANO 2011, elections, news valuesTato diplomová práce má za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu, že média (Mladá fronta DNES a Lidové noviny), vlastněná skupinou MAFRA, vytváří mediální obraz migrační krize shodný s optikou Andreje Babiše jako jejich majitele. S využitím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá články, které se v denících k tématu objevily mezi březnem až prosincem 2015. Teoretická část práce se skládá ze dvou kapitol. První se věnuje mediálnímu obrazu a konstrukčnímu mechanismu medií a druhá kapitola uvádí do terminologie migrace a migrační politiky. Práce obsahuje také kontextuální část, která deskriptivně zachycuje Evropskou migrační krizi a na základě těchto poznatků je konstruován design výzkumu. Navazující analytická část propojuje poznatky kvantitativní analýzy a výzkumu postojů A. Babiše. Závěr práce zodpovídá výzkumné otázky, které byly za účelem sepsání této práce stanoveny. Práce je řešena na základě aktuálnosti tématu a možné proměny přístupů politických stran v následujících volbách. Klíčová slova: Mediální obraz, migrační krize, uprchlictví, MAFRA, Babiš, migrace, obsahová analýza, ANO 2011, volby, zpravodajské hodnoty
This thesis aims to prove or disprove the hypothesis that the media (Mlada fronta DNES and Lidové noviny), owned by a group of MAFRA, creates the media image of a migratory crisis consistent with the preview of the owner Andrej Babis. This thesis examines articles in the newspapers using quantitative content analysis on this topic appearing between March- December 2015. The theoretical section consists of two chapters; first dealing with the media image and the design of the media mechanism and second, introducing the terminology of migration and migration policy. The Thesis also includes the contextual information, capturing and describing the European migration crisis on the basis of these findings and constructed in the design research. The analytical part incorporates knowledge of quantitative analysis and research positions A. Babis. The conclusion answers the research questions that are for the purpose of writing this paper. This work is based on the relevance of the topic and the possible transformation of attitudes of political parties in the coming elections. Keywords: Media representation, migration crisis, refugees, MAFRA, Babiš, migration, media content analysis, ANO 2011, elections, news values