Česká food blogosféra a její vývoj
Czech food blogosphere and its development
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75824Identifikátory
SIS: 167441
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kristina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
blog, blogosféra, jídlo, gastronomie, studie jídla, foodies, food porno, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
blog, blogosphere, food, gastronomy, food studies, foodies, foodporn, qualitative researchDiplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
The thesis deals with the Czech food blogosphere and its development. It describes food studies and theoretical disciplines which had participated on the development. It presents current trends of online gastronomy. It defines blogs with the short note of the Web 2.0, describes their history. Also mentions the authors of the blogs as online influencers who might influence own readers and their opinions. It is followed by the history of foreign and Czech food blogs with their main representatives. Commercial possibility of blog and professionalism of bloggers is also mentioned. Part of the thesis presents the external and internal motivations to write blog. Shortly, the thesis describes the critism of food blogs and also the plagiarism issues. The thesis presents the future of blogging as well. The conducted qualitative research is based on six semi-structured interviews with food bloggers and deals with their opinions of the Czech food blogosphere and creating and maintaining the blogs. It researches their motivation to write and tries to find out the positive and negative aspect of blogging and presumed development of Czech food blogs.