Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
The sexual content in current music videos
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75787Identifiers
Study Information System: 167559
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Štechová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
videoklip, hudba, hudební průmysl, sexuální obsah, sexuální chování, nahotaKeywords (English)
music video, music, music industry, sexual content, sexual behavior, nudityTato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The idea of the dissertation study is to capture in the historical-literary form Spejbl and Hurvínek Theatre's history, characters of its personalities, marionettes, events, and introduced theatre performances in the years 1939-1990, (from the outset of the prof. Josef Skupa's professional puppetry in Pilsen in the protectoral time, through Skupa's theatrical Prague engagement after 2nd World War, over the era of dramatic acting of Miloš Kirschner, Helena Štáchová, and Martin Klásek in the socialistic period, and during normalization years, up to the capitalistic regime transformation.The graduate set up a goal of creating a media reflection of the Spejbl and Hurvinek Theatre's events, which had been noticed and evaluated by the Czechoslovak and Czech mass period daily press - (by the far-right wing fascist magazines Vlajka (1939-40) and Árijský boj (1940), by the left orientated, socialistic newspapers Rudé právo(1948,52,53,55,57,58,59,67,72,75,79,80,82,83,84,85,86,87,88), Svobodné slovo(1959,66,69,77,80,82,83,84,85,87), Mladá fronta (1957,66,75,77,81,82,84,87), by the Christian- Democratic-Conservative paper Lidová demokracie(1966,71,74,77,78,79,81,82,84,85,86,87,88), the Evening Press - Večerní Praha (1969,82), and by the right-wing, capitalistic paper - Mladá fronta Dnes (1990). In each...